ໂຄງຮ່າງຫຼັກສູດລາຍວິຊາ (Course outline)
ຊື່ວິຊາ : ເຄມີອົງຄະທາດ 1 ( Organic
chemistry)
ຫຼັກສູດສ້າງຄູມັດທະຍົມລະບົບ 12+4 ( System 12+4)
ລະຫັດວິຊາ: 0904210 ( code )
|
|
ລະບົບ-ພາກຮຽນ
|
ລະບົບ4ປີ ພາກຮຽນ 2 ປີທີ 1
|
ຊົ່ວໂມງ
|
144 ຊົ່ວໂມງ
|
ຄ່າໜ່ວຍກິດ
|
3(1-2-6)
|
ອະທິບາຍໜ່ວຍກິດ
|
ໃນວິຊານີ້ມີຢູ່ 3 ໜ່ວຍກິດ (3 ຊົ່ວໂມງ ຮຽນຕໍ່ 1 ອາທິດ ,ໃນນັ້ນ 1 ຊົ່ວໂມງຮຽນ ທິດສະດີ, 2 ຊົ່ວໂມງເຮັດກິດຈະກຳໃນຫ້ອງ ແລະ 6 ຊົ່ວໂມງຄົ້ນຄວ້າດ້ວຍຕົນເອງ) ລວມທັງໝົດ 144 ຊົ່ວໂມງ
|
ຈຸດປະສົງ
|
ເມື່ອຮຽນວິຊານີ້ແລ້ວນັກຮຽນຄູຈະສາມາດ:
1. ອະທິບາຍກ່ຽວກັບປະຫວັດຄວາມເປັນມາ ແລະຄວາມໝາຍຂອງທາດອົງຄະທາດ, ທິດສະດີການປະກອບສ້າງຂອງບຸດເຣລົບ,
2.
ບອກແລະຈຳແນກປະເພດຂອງທາດປະສົມອົງຄະທາດໄດ້
3. ຂຽນສູດ ແລະອ່ານຊື່ຂອງທາດປະສົມອົງຄະທາດໄດ້
4. ຄິດໄລ່ສູດໂມເລກຸນ ແລະແກ້ບົດເຝິກຫັດຕ່າງໆໃນແຕ່ລະບົດໄດ້
5. ນຳເອົາບົດຮຽນທີ່ໄດ້ຮຽນຄັ້ງນີ້ໄປໝູນໃຊ້ໃນການຮຽນບການສອນຕົວຈິງ ແລະນຳໃຊ້ເຂົ້າໃນຊີວິດປະຈຳວັນໄດ້
|
ເນື້ອໃນຫຍໍ້
|
ໃນວິຊານີ້ຮຽນຮູ້ກ່ຽວກັບ ປະຫວັດຄວາມເປັນມາ ແລະຄວາມໝາຍຂອງທາດອົງຄະທາດ,ທິດສະດີການປະກອບສ້າງຂອງບຸດເຣລົບ, ທາດປະສົມອາລການ,ອາລແກນ, ອາລກີນ ແລະອາະໂຣມາຕິກ, ເຫຼົ້າ, ເອແຕ, ອາລເດຮິດ, ເຊຕອນ,ອາຊິດກາກໂບຊິລິກ ແລະທາດແອສແຕ
|
ການດຳເນີນການສອນ
|
ໃນວິຊານີ້ຮຽນຢູ່ 16 ອາທິດ ປະກອບຫຼາຍຫົວບົດ, ແຕ່ລະບົດແບ່ງອອກເປັນຫຼາຍຫົວຂໍ້, ວິທີສອນແມ່ນປະສົມປະສານຫຼາຍຮູບແບບເຊັ່ນ: ການສົນທະນາ, ການອະທິບາຍ, ການຕັ້ງຄຳຖາມ, ການແກ້ບົດເຝິກຫັດ, ການປະຕິບັດຕົວຈິງ, ການເຮັດວຽກເປັນກຸ່ມ, ບຸກຄົນ ການຂຽນບົດລາຍງານ ແລະ ອື່ນໆ
|
ອາທິດ 1
|
ບົດທີ່1 ຄວາມຮູ້ທົ່ວໄປກ່ຽວກັບເຄມີອົງຄະທາດ ( Fundamental
of organic chemistry)
1.1. ປະຫັວດຄວາມເປັນມາແລະຄວາມໝາຍຂອງທາເຄມີອົງຄະທາດ
1.2. ການແບ່ງປະພດຂອງທາດເຄມີອົງຄະທາດ
1.3. ທິດສະດີປະກອບສ້າງຂອງບຸດເຣຣົບ
ກິດຈະກຳ:
-
ອາຈານຕັ້ງຄຳຖາມສົນທະນາກັບນັກສຶກສາກ່ຽວກັບ ປະຫວັດຄວາມເປັນມາ , ຄວາມໝາຍ, ການແບ່ງປະເພດຂອງທາດອົງຄະທາດ ແລະ ອະທິບາຍທິດສະດີປະກອບສ້າງຂອງບຸດເຣຣົບ. ອາຈານແລະນັກສຶກສາພ້ອມກັນ ສະຫລຸບບົດຮຽນ. ຈາກນັ້ນມອບວຽກບ້ານໃຫ້ນັກສຶກສາຄົ້ນຄວ້າ.
|
ອາທິດ 2
|
ບົດທີ່1 (ຕໍ່)
1.4.ການອ່ານຊື່ຂອງທາດອົງຄະທາດ
1.4.1 ທາດປະສົມຮີໂດຣກາກບົວ
ກ. ທາດປະສົມຮີໂດກາກບົວອີ່ມຕົວ
ຂ.
ທາດປະສົມຮີໂດກາກບົວບໍ່ອີ່ມຕົວ
ຄ. ທາດອະໂຣມາຕິກ
ກິດຈະກຳ :
-
ອາຈານອະທິບາຍຫຼັກການອ່ານຊື່ຂອງທາດປະສົມຮີໂດຣກາກບົວຊະນິດອື່ມຕົວ ແລະ ບໍ່ອື່ມ ພ້ອມທັງໃຫ້ຕົວຢ່າງ. ໃຫ້ນັກສຶກສາສົນທະນາເປັນກຸ່ມ, ເຝິກການອ່ານຊື່ . ອາຈານ ແລະນັກສຶກສາພ້ອມກັນ ສະຫລຸບເນື້ອໃນໃຈບົດຮຽນ. ຈາກນັ້ນມອບວຽກບ້ານໃຫ້ນັກສຶກສາຄົ້ນຄວ້າ.
|
ອາທິດ 3
|
ບົດທີ່1(ຕໍ່)
1.4.2 ອະນຸພັນຂອງອາຊິດຮາໂລແຊນ, ນ້ຳ, ອຳໂມເນຍ ແລະ ຮີໂດຣຊຸນຟົວ
ກ.
ອະນຸພັນຂອງອາຊິດຮາໂລແຊນ
ຂ.
ອະນຸພັນຂອງນ້ຳ
ຄ.
ອະນຸພັນຂອງອຳໂມເນຍ
ງ. ອະນຸພັນຂອງຮີໂດຣຊຸນຟົວ
ກິດຈະກຳ :
-
ອາຈານອະທິບາຍຫຼັກການອ່ານຊື່ຂອງອະນຸພັນຂອງອາຊິດຮາໂລແຊນ, ນ້ຳ, ອຳໂມເນຍ ແລະ ຮີໂດຣຊຸນຟົວ ພ້ອມທັງໃຫ້ຕົວຢ່າງ. ໃຫ້ນັກສຶກສາສົນທະນາເປັນກຸ່ມ, ເຝິກການອ່ານຊື່ . ອາຈານ ແລະນັກສຶກສາພ້ອມກັນ ສະຫລຸບເນື້ອໃນໃຈບົດຮຽນ. ຈາກນັ້ນມອບວຽກບ້ານໃຫ້ນັກສຶກສາຄົ້ນຄວ້າ.
|
ອາທິດ 4
|
ບົດທີ່ 1 (ຕໍ່)
1.4.3
ທາດປະສົມກາກໂບນິລ
ກ. ອາຊິດກາກໂບຊີລິກ ແລະອະນຸພັນ
ຂ. ອາລດີຮີດ ແລະເຊຕອນ
ບົດເຝິກຫັດ
ກິດຈະກຳ :
-
ອາຈານອະທິບາຍຫຼັກການອ່ານຊື່ຂອງທາດປະສົມກາກໂບນິລ ພ້ອມທັງໃຫ້ຕົວຢ່າງ. ໃຫ້ນັກສຶກສາສົນທະນາເປັນກຸ່ມ, ເຝິກການອ່ານຊື່ . ອາຈານ ແລະນັກສຶກສາພ້ອມກັນ ສະຫລຸບເນື້ອໃນໃຈບົດຮຽນ. ຈາກນັ້ນມອບວຽກບ້ານໃຫ້ນັກສຶກສາຄົ້ນຄວ້າ.
|
ອາທິດ 5
|
ບົດທີ່ 2 ອາລການ (Alkane)
2.1. ການປະກອບສ້າງແລະການອ່ານຊື່
2.2. ຄຸນລັກສະນະຂອງອາລການ
2.3 .ອີໂຊແມ (ທາດຮ່ວມໂມເລກຸນ)
ກິດຈະກຳ :
-
ອາຈານອະທິບາຍຫຼັກການອ່ານຊື່ຂອງທາດ ອາລການ ພ້ອມທັງໃຫ້ຕົວຢ່າງ. ໃຫ້ນັກສຶກສາສົນທະນາເປັນກຸ່ມ, ເຝິກການອ່ານຊື່ . ອາຈານ ແລະ ນັກສຶກສາພ້ອມກັນ ສະຫລຸບເນື້ອໃນໃຈບົດຮຽນ. ຈາກນັ້ນມອບວຽກບ້ານໃຫ້ນັກສຶກສາຄົ້ນຄວ້າ.
|
ອາທິດ 6
|
ບົດທີ່ 2 (ຕໍ່)
2.4.
ປີໂຕຣລຽມ
2.5.
ການປະກອບສ້າງແລະການອ່ານຊື່ ຊີໂກຼອາລການ
ບົດເຝິກຫັດ
ກິດຈະກຳ :
-
ອາຈານອະທິບາຍກ່ຽວກັບ ປີໂຕຣລຽມ ແລະ ໃຫ້ນັກສຶກສາຮູ້ກ່ຽວກັບຂໍ້ມູນ ຄວາມຮູ້ຈາກແຫລ່ງຕ່າງໆ ທີ່ຈະໄປຄົ້ນຄວ້າ. ຫຼັງຈາກນັ້ນ, ອາຈານໃຫ້ ນັກສຶກສາໄປສຶກສາຄົ້ນຄວ້າ ແລ້ວຂຽນເປັນບົດລາຍງານ ເພື່ອນຳມາສະ ເໜີ. ອາຈານ ພ້ອມ ນັກສຶກສາ ຮ່ວມກັນສະຫລຸບເນື້ອໃນ ໃຈຄວາມ ຂອງບົດຮຽນ ເພື່ອໃຫ້ນັກສືກສານຳບົດລາຍງານໄປດັດແກ້ໃຫ້ຖືກຕ້ອງ.
|
ອາທິດ 7
|
ບົດທີ່ 3 ອາລແກນ (Alkene)
3.1.
ການປະກອບສ້າງແລະອ່ານຊື່
3.2 ຄຸນລັກສະນະຂອງອາລແກນ
3.3 ການປຸງແຕ່ງແລະນໍາໃຊ້
3.4
ໂປລີແມ
ບົດເຝິກຫັດ
ກິດຈະກຳ :
-
ອາຈານອະທິບາຍການປະກອບສ້າງ ແລະ ຫຼັກການອ່ານຊື່ຂອງທາດ ອາລແກນ ພ້ອມທັງໃຫ້ຕົວຢ່າງ. ຈາກນັ້ນໃຫ້ນັກສຶກສາສົນທະນາເປັນກຸ່ມ, ເຝິກການອ່ານຊື່.
-
ອາຈານຕັ້ງຄຳຖາມສົນທະນາ ກັບ ນັກສຶກສາກ່ຽວກັບຄຸນລັກສະນະ ການປຸງແຕ່ງ ແລະການນຳໃຊ້ ອາລແກນ, ຈາກນັ້ນພ້ອມກັນ ສະຫລຸບເນື້ອໃນບົດຮຽນ.ແລະ ມອບວຽກບ້ານໃຫ້ນັກສຶກສາຄົ້ນຄວ້າ.
|
ອາທິດ 8
|
ບົດທີ່ 4 ອາລກີນ (Alkynes)
4.1 ການປະກອບສ້າງແລະການອ່ານຊື່
4.2 ການປຸງແຕ່ງແລະການນໍາໃຊ້
ບົດເຝິກຫັດ
ກິດຈະກຳ :
-
ອາຈານອະທິບາຍການປະກອບສ້າງ ແລະ ຫຼັກການອ່ານຊື່ຂອງທາດ ອາລກີນ ພ້ອມທັງໃຫ້ຕົວຢ່າງ. ຈາກນັ້ນໃຫ້ນັກສຶກສາສົນທະນາເປັນກຸ່ມ, ເຝິກການອ່ານຊື່.
-
ອາຈານຕັ້ງຄຳຖາມສົນທະນາ ກັບ ນັກສຶກສາກ່ຽວກັບຄຸນລັກສະນະ ການປຸງແຕ່ງ ແລະການນຳໃຊ້ ອາລກີນ, ຈາກນັ້ນພ້ອມກັນ ສະຫລຸບເນື້ອໃນບົດຮຽນ.ແລະ ມອບວຽກບ້ານໃຫ້ນັກສຶກສາຄົ້ນຄວ້າ.
|
ອາທິດ 9
|
ບົດທີ່ 5 ຮີໂດຼກາກບົວອະໂຣມາຕິກ
5.1
ແບງແຊນ
5.2 ຄຸນລັກສະນະຂອງແບງແຊນ
ກິດຈະກຳ :
-
ອາຈານອະທິບາຍການປະກອບສ້າງ ແລະ ຫຼັກການອ່ານຊື່ຂອງທາດ ແບງແຊນ ພ້ອມທັງໃຫ້ຕົວຢ່າງ. ຈາກນັ້ນໃຫ້ນັກສຶກສາສົນທະນາເປັນກຸ່ມ, ເຝິກການອ່ານຊື່.
-
ອາຈານຕັ້ງຄຳຖາມສົນທະນາ ກັບ ນັກສຶກສາກ່ຽວກັບຄຸນລັກສະນະ
ແບງແຊນ, ຈາກນັ້ນພ້ອມກັນ ສະຫລຸບເນື້ອໃນບົດຮຽນ.ແລະ ມອບວຽກບ້ານໃຫ້ນັກສຶກສາຄົ້ນຄວ້າ.
|
ອາທິດ 10
|
ບົດທີ່ 5 (ຕໍ່)
5.3
ໂປລີນິວເຄຼຍຮີໂດຣກາກບົວອະໂຣມາຕິກ
5.4 ການນໍາໃຊ້ທາດຮີໂດຣກາກບົວອະໂຣມາຕິກ
ກິດຈະກຳ :
-
ອາຈານອະທິບາຍກ່ຽວກັບ ທາດໂປລີນິວເຄຼຍຮີໂດຣກາກບົວອະໂຣມາຕິກ ແລະ ໃຫ້ນັກສຶກສາຮູ້ກ່ຽວກັບຂໍ້ມູນ ຄວາມຮູ້ຈາກແຫລ່ງຕ່າງໆ ທີ່ຈະໄປຄົ້ນຄວ້າ. ຫຼັງຈາກນັ້ນ, ອາຈານໃຫ້ ນັກສຶກສາໄປສຶກສາຄົ້ນຄວ້າ ແລ້ວຂຽນເປັນບົດລາຍງານ ເພື່ອນຳມາສະ ເໜີ. ອາຈານ ພ້ອມ ນັກສຶກສາ ຮ່ວມກັນສະຫລຸບເນື້ອໃນ ໃຈຄວາມ ຂອງບົດຮຽນ ເພື່ອໃຫ້ນັກສືກສານຳບົດລາຍງານໄປດັດແກ້ໃຫ້ຖືກຕ້ອງ.
|
ອາທິດ 11
|
ບົດທີ່ 6 ເຫຼົ້າ, ເອແຕ ແລະເຟໂນລ
6.1 ການປະກອບສ້າງຂອງເຫຼົ້າ
6.2 ການປະສ້າງເອແຕ ແລະເຟໂນລ
ກິດຈະກຳ :
-
ອາຈານອະທິບາຍການປະກອບສ້າງ ແລະ ຫຼັກການອ່ານຊື່ຂອງເຫຼົ້າ, ເອແຕແລະເຟໂນລ ພ້ອມທັງໃຫ້ຕົວຢ່າງ. ຈາກນັ້ນໃຫ້ນັກສຶກສາສົນທະນາເປັນກຸ່ມ, ເຝິກການອ່ານຊື່. ອາຈານ ແລະນັກສຶກສາພ້ອມກັນສະຫຼຸບ
|
ອາທິດ 12
|
ບົດທີ່ 6 (ຕໍ່)
6.3 ຄຸນລັກສະນະຂອງເຫຼົ້າ
6.4 ການປຸງແຕ່ງອາລໂກລແລະການນໍາໃຊ້
ບົດເຝິກຫັດ
ກິດຈະກຳ:
-
ອາຈານຕັ້ງຄຳຖາມສົນທະນາ ກັບ ນັກສຶກສາກ່ຽວກັບຄຸນລັກສະນະ ການປຸງແຕ່ງ ແລະການນຳໃຊ້ ເຫຼົ໊າ, ຈາກນັ້ນພ້ອມກັນ ສະຫລຸບເນື້ອໃນບົດຮຽນ.ແລະ ມອບວຽກບ້ານໃຫ້ນັກສຶກສາຄົ້ນຄວ້າ.
|
ອາທິດ 13
|
ບົດທີ່ 7 ອາລເດຮິດ ແລະເຊຕອນ
7.1 ການປະກອບສ້າງ ແລະການອ່ານຊື່ ອາລເດຮິດ-ເຊຕອນ
7.1.1
ການປະກອບສ້າງ ແລະການອ່ານຊື່ ອາລເດຮິດ
7.1.2 ການປະກອບສ້າງ ແລະການອ່ານຊື່ ເຊຕອນ
ກິດຈະກຳ :
-
ອາຈານອະທິບາຍການປະກອບສ້າງ ແລະ ຫຼັກການອ່ານຊື່ຂອງທາດ ອາລເດຮີດ ແລະເຊຕອນ ພ້ອມທັງໃຫ້ຕົວຢ່າງ. ຈາກນັ້ນໃຫ້ນັກສຶກສາສົນທະນາເປັນກຸ່ມ, ເຝິກການອ່ານຊື່. ຈາກນັ້ນພ້ອມກັນ ສະຫລຸບເນື້ອໃນບົດຮຽນ.ແລະ ມອບວຽກບ້ານໃຫ້ນັກສຶກສາຄົ້ນຄວ້າ.
|
ອາທິດ 14
|
ບົດທີ່ 7 (ຕໍ່)
7.3 ຄຸນລັກສະນະອານເດຮິດ ແລະເຊຕອນ
7.4 ການປຸງແຕ່ງ ແລະການນໍາໃຊ້
ບົດເຝິກຫັດ
ກິດຈະກຳ:
-
ອາຈານຕັ້ງຄຳຖາມສົນທະນາ ກັບ ນັກສຶກສາກ່ຽວກັບຄຸນລັກສະນະ ການປຸງແຕ່ງ ແລະການນຳໃຊ້ ອາລເດຮີດ ແລະເຊຕອນ, ຈາກນັ້ນພ້ອມກັນ ສະຫລຸບເນື້ອໃນບົດຮຽນ.ແລະ ມອບວຽກບ້ານໃຫ້ນັກສຶກສາຄົ້ນຄວ້າ.
|
ອາທິດ 15
|
ບົດທີ່ 8 ອາຊິດກາກໂບຊິລິກ ແລະແອສແຕ
8.1 ການປະກອບສ້າງ ແລະການອ່ານຊື່ ອາຊິດກາກໂບຊິລິກ
8.2
ການປະກອບສ້າງ ແລະການອ່ານຊື່ ແອສແຕ
ກິດຈະກຳ :
-
ອາຈານອະທິບາຍການປະກອບສ້າງ ແລະ ຫຼັກການອ່ານຊື່ຂອງທາດ ອາຊິດກາກໂບຊີລິກ ແລະແອສແຕ ພ້ອມທັງໃຫ້ຕົວຢ່າງ. ຈາກນັ້ນໃຫ້ນັກສຶກສາສົນທະນາເປັນກຸ່ມ, ເຝິກການອ່ານຊື່. ຈາກນັ້ນພ້ອມກັນ ສະຫລຸບເນື້ອໃນບົດຮຽນ.ແລະ ມອບວຽກບ້ານໃຫ້ນັກສຶກສາຄົ້ນຄວ້າ.
|
ອາທິດ 16
|
8.3 ຄຸນລັກສະນະຂອງອາຊິດກາກໂບຊີລິກ, ແອສແຕ
8.4 ການປຸງແຕ່ງ ແລະການນຳໃຊ້
ບົດເຝິກຫັດ
ກິດຈະກຳ:
-
ອາຈານຕັ້ງຄຳຖາມສົນທະນາ ກັບ ນັກສຶກສາກ່ຽວກັບຄຸນລັກສະນະ ການປຸງແຕ່ງ ແລະການນຳໃຊ້ ອາຊິດກາກໂບຊີລິກ ແລະແອສແຕ ຈາກນັ້ນພ້ອມກັນ ສະຫລຸບເນື້ອໃນບົດຮຽນ.ແລະ ມອບວຽກບ້ານໃຫ້ນັກສຶກສາຄົ້ນຄວ້າ.
|
ການຕີລາຄາ
|
1. ການຂື້ນຫ້ອງຮຽນ 10%
2. ນັກຮຽນມີສ່ວນຮວ່ມ 30 %
3. ສອບເສັງກາງພາກ 20%
4. ສອບເສັງທ້າຍພາກ 40%
|
ເອກະສານອ້າງອີງ
|
1. ບຸນຈັນ ຄູນພິລາພັນ ແບບຮຽນເຄມີພື້ນຖານ 2 ສຳລັບສ້າງຄູລະບົບ 11+3 ປີທີ
1 ກະຊວງສຶກສາທິການ
ສູນພັດທະນາຄູ 1998
2. ສຳຣານ
ພຶກສູນທອນ
ວິຊາເຄມີ
ມ.4-5-6 ເຄມີ ມ.ຕົ້ນ ແລະເຄມີ Entrance ພສ 2552
3. ເຄມີ ເຫຼັ້ມ 2
ຄະນະອະນຸກົມການປັບປຸງຫຼັກສູດ ວິທະຍາສາດ ສາຂາເຄມີ
ຕາມໂຄງການປັບປຸງຫຼັກສູດວິທະຍາສາດລະດັບມະຫາວິທະຍາໄລຂອງທະບວງມະຫາວິທະຍາໄລ
ກຸງເທບ
ອັກສະຈະເລີນທັສ 2541
4. ຮສ
ປະດິດ
ພະລົງ ເຄມີອີນຊີ ພີມຄັ້ງທີ່ 2 ສໍານັກງານຈຸລາລົງກອນ
ມະຫາວິທະຍາໄລ ພສ 2543
5. Paula Yurkanis Bruice Organic Chemistry University of
California , 2007 by Pearson Education.Inc
|
ຜູ້ຂຽນ
|
ອ.ຈ ພຸດທະດາ ຫຼ້າວິໄລແສງ ວິທະຍາໄລຄູບ້ານເກິນ ແຂວງ ວຽງຈັນ
Tel: 020 22016484
|
ຜຸ້ສອນ
|
ສຸລິຍາ ແກ້ວວິໄລສັກ
Tel: 020 56661090
|
Course outline
Subscribe to:
Posts (Atom)
No comments:
Post a Comment